Tirsdag den 22. november er det kunstnerne Alexandra Hunts og Madeleine Noraas, der inviterer til Free Lunch.
Hunts og Noraas er begge aktuelle med udstillinger på Sydhavnstation fra den 18. november.
Samtalen over frokosten tager udgangspunkt i de aktuelle udstillinger. Selvom Noraas' og Hunts' projekter ved første øjekast kan se meget forskellige ud, så er kernen i dem begge en fælles ide om ”krise” og ”det kritiske punkt”. Noraas vil ud fra et psykologisk udgangspunkt tale om den ikke-tidslige fornemmelse, der løber som en rød tråd gennem hendes videoværk. Hunts vil på sin side dykke ned i den videnskabelige forskning om faseovergang og sammenhængen med krigen i hendes hjemland Ukraine. Fiktion, fakta og virkelighed, vil flette sig sammen i samtalen mellem de to kunstnere.
~
Hvis du ønsker at deltage i frokosten, skal du sende en mail til rsvp@arthubcopenhagen.dk senest søndag den 20. november.
Det er gratis at deltage, men der er et begrænset antal pladser.
Samtalen er på engelsk og der serveres et vegetarisk måltid.
~
OM ALEXANDRA HUNTS
Alexandra Hunts er en ukrainsk kunstner, som bor og arbejder i Amsterdam. Hun er uddannet fra the Royal Academy of Art i Haag i 2012 og tog afgang fra Konsthögskolan i Malmö i 2018. Hunts arbejder primært med fotografi, installation og skulptur og eksperimenterer filosofisk med fysiske materialer. Hendes værkers formater afhænger af den konceptuelle ramme og har altid rod i dybe undersøgelser og forskning, som går på tværs af discipliner som kunst, forskning, historie og kritisk teori. Hunts var i residency hos Art Hub Copenhagen i 2019 og udgav i 2022 i samarbejde med Art Hub Copenhagen publikationen ”Can’t Yet See”.
OM MADELEINE NORAAS
Madeleine Noraas er en norsk filmskaber og skulptør. Hun er pt. i gang med en master ved the Institute Art Gender Nature i Basel, Schweiz. Hun har en bachelor i billedskunst fra Malmö Art Academy, Sverige og en photography certificate degree fra Høyskolen Kristiania i Oslo. Madeleine Noraas arbejder ofte med spørgsmål om funktion, reproduktion, æstetik og uendelighed gennem gentagelser i form og indhold. Hun undersøger, det vi ikke kan forstå eller sætte ord på og ønsket om at anerkende det uvurderlige. Hun bruger filmmediet som en måde at tænke på, hvor hun opløser og remonterer nye materialer i spind, der vil prøve at forstå komplekse menneskelige følelser.